Επικονδυλίτιδα Αγκώνα -Αγκώνας του Τενίστα (Tennis Elbow)

επικονδυλίτιδα αγκώνα ή αλλιώς ο αγκώνας του τενίστα

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα: Γενικά

Η επικονδυλίτιδα αγκώνα ή αλλιώς ο αγκώνας του τενίστα είναι μία επώδυνη κατάσταση του αγκώνα που προκαλείται από υπερβολική χρήση. Χρειάζεται σωστή και έγκαιρη διάγνωση από ορθοπαιδικό χειρουργό. Η ενδεδειγμένη συντηρητική θεραπεία είναι απαραίτητη. Για να επιτύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα και να αποφύγουμε το χειρουργείο ή/και τις υποτροπές.

YouTube video

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα: Ανατομία

Η άρθρωση του αγκώνα περιέχει τρία οστά: το οστό του βραχίονα (βραχιόνιο) και τα δύο οστά του αντιβραχίου (κερκίδα και ωλένη).

Το μέρος του βραχιονίου πού βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά του αγκώνα ονομάζεται έξω επικόνδυλος.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα ανατομία αγκώνα του τενίστα ανατομία περιοχή της επικονδυλίτιδας έξω επικόνδυλος
Οι μύες και οι σύνδεσμοι συγκρατούν και δυναμώνουν την άρθρωση του αγκώνα.

Στο εξωτερικό μέρος του αγκώνα βρίσκεται ένα εξόγκωμα, ο έξω επικόνδυλος. Επάνω του ξεκινάνε κάποιοι από τους μύες του αντιβραχίου που δουλειά τους έχουν να πηγαίνουν τον καρπό και τα δάχτυλα σας προς τα επάνω. Κάνουν έκταση, δηλαδή για αυτό και ονομάζονται εκτείνοντες μύες του καρπού. Εκφύονται από τον έξω επικόνδυλο με μία κοινή ρίζα.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα περιοχή επικονδυλίτιδας αγκώνας του τενίστα
Σε αυτήν ακριβώς την κοινή ρίζα (έκφυση) η υπερβολική χρήση τους δημιουργεί φλεγμονή δηλαδή επικονδυλίτιδα.

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα: Αιτία

Υπερβολική χρήση (κατάχρηση):

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι ο αγκώνας του τενίστα συχνά οφείλεται σε βλάβη ενός συγκεκριμένου μυός του αντιβραχίου. Αυτός ο μυς χρησιμοποιείται πολύ στο τένις και σε άλλα αθλήματα ρακέτας. Όταν αποδυναμώνεται, σχηματίζονται μικροσκοπικά τραύματα στον τένοντα εκεί ακριβώς όπου καταφύεται στον έξω επικόνδυλο. Αυτό οδηγεί σε φλεγμονή και πόνο.

Στην εικόνα φάινεται πώς η τενίστρια κάνει έκταση του καρπού κάθε φορά που χρησιμοποιεί τη ρακέτα. Είναι η κίνηση που προδιαθέτει τη δημιουργία επικονδυλίτιδας του αγκώνα.

Διάφορες δραστηριότητες:

Εκτός από τους αθλητές και άλλοι άνθρωποι παθαίνουν επικονδυλίτιδα αγκώνα. Αυτοί που συμμετέχουν σε δραστηριότητες λόγω επαγγέλματος ή ψυχαγωγίας: Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις που κάνουν έντονη χρήση του μυός με επαναλαμβανόμενη έκταση του καρπού και του χεριού προδιαθέτουν στην ανάπτυξη επικονδυλίτιδας του αγκώνα.

Χαρακτηριστικά επαγγέλματα είναι οι ζωγράφοι, οι ξυλουργοί, οι υδραυλικοί, οι μάγειρες, οι κρεοπώλες, οι μηχανικοί αυτοκινήτων, και άλλα.

Ηλικία:

Οι περισσότεροι άνθρωποι που παθαίνουν αγκώνα του τενίστα είναι μεταξύ 30 και 50 ετών. Ο καθένας μπορεί να πάθει αν έχει τους παράγοντες κινδύνου που αναφέραμε. Ο εξοπλισμός πρέπει να είναι κατάλληλος και η τεχνική επίσης κατάλληλη σε ότι κάνουμε ειδικά σε αθλήματα με ρακέτες.

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα: Συμπτώματα

Τα συμπτώματα της επικονδυλίτιδας του αγκώνα αναπτύσσονται σταδιακά. Συνήθως ο πόνος αρχίζει ήπια και επιδεινώνεται σιγά-σιγά σε εβδομάδες

Επικονδυλίτιδα αγκώνα πόνος στην περιοχή αγκώνας του τενίστα
Ο πόνος βρίσκεται στην περιοχή που ο ασθενής πιάνει το δεξί του χέρι με το αριστερό.

Τα πιο κοινά συμπτώματα είναι:

• Πόνος ή και κάψιμο στο εξωτερικό μέρος του αγκώνα σας.
  • Αδυναμία.
  • Μερικές φορές ενοχλήσεις και πόνος την νύχτα.

Εδώ ο ασθενής πιάνει με το αριστερό του χέρι την περιοχή που πάσχει.

Τα συμπτώματα συχνά επιδεινώνονται όταν χρησιμοποιούμε το χέρι μας: Αν κρατήσουμε μία ρακέτα, αν χρησιμοποιήσουμε ένα κατσαβίδι ή ένα κλειδί, ακόμη και με τη χειραψία.

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα: Διάγνωση

Ο γιατρός σας θα πάρει πρώτα ένα λεπτομερές ιστορικό και θα σας ρωτήσει τι δουλειά κάνετε. Μετά θα προχωρήσει σε μία κλινική εξέταση. Στο τέλος, αν χρειαστεί θα παραγγείλει και τις απαραίτητες εξετάσεις.

Κλινική εξέταση

Ο γιατρός θα ψηλάφηση το σημείο του πόνου και μπορεί να σας ζητήσει να προσπαθήσετε να ισιώσετε τον καρπό προς τα επάνω. Εκείνος θα προβάλλει αντίσταση στην κίνηση σας, για να δει αν αυτή η δοκιμασία προκαλεί πόνο.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα κλινική εξέταση αγκώνας του τενίστα χειρισμός Ιατρού
Επικονδυλίτιδα αγκώνα: ο γιατρός εκτελεί χειρισμούς ώστε να διαπιστώσει εάν πονάτε στην περιοχή της επικονδυλίτιδας.

Ακτινογραφίες:

Οι ακτινογραφίες δεν δείχνουν την επικονδυλίτιδα του αγκώνα. Είναι όμως συνήθως απαραίτητες για να αποκλειστούν κάποιες άλλες καταστάσεις που μιμούνται τα ίδια συμπτώματα.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα αγκώνας του τενίστα ακτινογραφία
Στην ακτινογραφία του αγκώνα φαίνεται η πάσχουσα περιοχή, δεν αρκεί όμως για την διάγνωση της επικονδυλίτιδας του αγκώνα.

Μαγνητική τομογραφία:

Παρέχει εικόνες των μαλακών μορίων του σώματος που συμπεριλαμβάνουν τους μύες και τους τένοντες. Ο γιατρός σας μπορεί να την παραγγείλει για να προσδιορίσει την έκταση της βλάβης στον τένοντα ή να αποκλειστεί κάποια άλλη κατάσταση.

Ηλεκτρομυογράφημα:

Κάποιες φορές ένα νεύρο το οποίο ταξιδεύει γύρω από τον αγκώνα και πιέζεται μπορεί να δώσει παρόμοια συμπτώματα με αυτά του αγκώνα του τενίστα. Για αυτό το λόγο ο γιατρός σας μπορεί να ζητήσει ηλεκτρομυογράφημα ώστε να αποκλείσει αυτή την περίπτωση.

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα: Μη χειρουργική θεραπεία

Περίπου το 80 έως και 95% των ασθενών δεν χρειάζονται χειρουργείο. Χρειάζονται όμως σωστή διάγνωση και την ενδεδειγμένη μη χειρουργική θεραπεία.

Μείωση δραστηριότητας:

Το πρώτο βήμα είναι να ξεκουράσουμε σωστά το χέρι μας. Μειώνουμε ή ακόμα και σταματάμε τη συμμετοχή στις δραστηριότητες που το κάνουν χειρότερο.

Φαρμακευτική αγωγή:

Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου και του οιδήματος.

Φυσικοθεραπεία:

Συγκεκριμένες ασκήσεις είναι χρήσιμες για την ενδυνάμωση των μυών του αντιβραχίου. Επίσης Ο φυσιοθεραπευτής σας μπορεί επίσης να κάνει κρουστικός υπερήχους καθώς και άλλες τεχνικές για να μειώσει τον πόνο και την φλεγμονή.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα αγκώνας του τενίστα ασκήσεις για την επικονδυλίτιδα αγκώνα
Οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται υπό την επίβλεψη φυσιοθεραπευτή.
Κρουστικός υπέρηχος επικονδυλίτιδα αγκώνα φυσιοθεραπεία αγκώνας του τενίστα
Ο κρουστικός υπέρηχος είναι μία από τις θεραπείες στην επικονδυλίτιδα του αγκώνα

Νάρθηκας:

Στον αγκώνα του τενίστα, η χρήση ενός νάρθηκα είναι υποστηρικτική και βοηθάει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Ειδικός νάρθηκας αγκώνας του τενίστα επικονδυλίτιδα αγκώνα
Αγκώνας του τενίστα: ειδικός νάρθηκας.

Εγχύσεις κορτιζόνης:

Η ένεση κορτιζόνης είναι αρκετά αποτελεσματική και ανακουφίζει τα συμπτώματα.

Έγχυση κορτιζόνης στο πάσχον σημείο.

Έγχυση με βιολογικές θεραπείες

Μία βιολογική θεραπεία που σα στόχο έχει να βελτιώσει το βιολογικό περιβάλλον του ιστού. Περιλαμβάνει τη λήψη ενός μικρού δείγματος αίματος από τον ασθενή.

Βιολογική θεραπεία επικονδυλίτιδας αγκώνα καινοτόμα και αποτελεσματική θεραπεία για τον αγκώνα του τενίστα

Χειρουργική Θεραπεία

Στην επικονδυλίτιδα του αγκώνα εξαντλούμε πρώτα την μη χειρουργική θεραπεία. Χρησιμοποιούμε σωστά ένα συνδυασμό αυτών που έχουμε αναφέρει παραπάνω. Περίπου 80 με 95% των ασθενών δεν θα χρειαστεί κάτι παραπάνω.

Εάν παρόλα αυτά τα συμπτώματα δεν ανταποκρίνονται μετά από 6 μήνες θεραπείας τότε μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση.

Στο χειρουργείο αφαιρούμε το μέρος του μυός που είναι άρρωστο και τον επανατοποθετούμε πάνω στο οστό.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα αγκώνας του τενίστα χειρουργική αντιμετώπιση χειρουργείο
Επικονδυλίτιδα αγκώνα, χειρουργική επέμβαση: Για να προσανατολιστούμε, στο αριστερό μέρος είναι ο καρπός ενώ δεξιά πάνω βρίσκεται ο ώμος.

Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα:

Ποιο είναι το κόστος της επέμβασης;

Για αυτού του είδους την επέμβαση το κόστος είναι πάρα πολύ προσιτό και περιλαμβάνει:

1) Το κόστος των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν στο χειρουργείο,

2) Τα έξοδα παραμονής στο νοσοκομείο,

3) Την αμοιβή της ομάδας των ιατρών.
Το ασφαλιστικό σας ταμείο (ΕΟΠΥΥ) θα καλύψει ένα μέρος των εξόδων, ενώ αν έχετε ιδιωτική ασφάλεια, συμβουλευτείτε τον ασφαλιστή σας για τους όρους και τις καλύψεις του συμβολαίου σας.

Συμβουλευτείτε τον ορθοπεδικό Γ. Χλωρό

Εάν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε από τα συμπτώματα που περιγράφονται παραπάνω, μπορεί να ωφεληθείτε από αξιολόγηση του εξειδικευμένου ορθοπεδικού χειρουργού Γεωργίου Χλωρού.

• Ο χειρουργός, έχοντας τις απαραίτητες πιστοποιήσεις USMLE/ECFMG, διαθέτει πλήρη άδεια άσκησης ιατρικού επαγγέλματος στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (Pennsylvania License: MD465887).
  • Έχει μείνει συνολικά στο Εξωτερικό για 17 χρόνια.
  • Έχει αποκτήσει πολύχρονη εμπειρία και εκπαίδευση στα μεγαλύτερα ορθοπεδικά κέντρα των Ηνωμένων Πολιτειών.
  • Έχει πραγματοποιήσει πολύ μεγάλο όγκο επιτυχημένων χειρουργικών επεμβάσεων στην Αμερική, καθώς και στην Μεγάλη Βρετανία όπου εργάσθηκε μετά το πέρας της εκπαίδευσής του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα:

Eπικοινωνήστε με τον γιατρό

Κλείστε το επόμενο ραντεβού σας

Κλείστε ραντεβού