Τενοντίτιδα στον ώμο. Όλες οι απαντήσεις στα πιο συχνά ερωτήματα των ασθενών

Τενοντίτιδα στον ώμο

Τι είναι η τενοντίτιδα στον ώμο;

Η τενοντίτιδα του ώμου, επίσης γνωστή ως τενοντοπάθεια του υπερακάνθιου, αναφέρεται σε μια φλεγμονώδη κατάσταση που επηρεάζει τους τένοντες του ώμου, η οποία είναι η κύρια αιτία του πόνου στον ώμο. Οι τένοντες είναι προεκτάσεις των μυών που τους συνδέουν με τα οστά και μεταφέρουν τις συσπάσεις τους στα οστά. Τα συνήθη συμπτώματα της τενοντίτιδας του ώμου περιλαμβάνουν οξύ πόνο, δυσκαμψία και περιορισμένο εύρος κίνησης, ενώ ο πόνος μερικές φορές γίνεται αισθητός στο χέρι, το αντιβράχιο ή τον αυχένα.

Τι προκαλεί τενοντίτιδα στον ώμο;

Η τενοντίτιδα του ώμου προκαλείται κυρίως από επαναλαμβανόμενες κινήσεις που οδηγούν σε μυϊκό τραυματισμό, ιδίως κατά τη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων υψηλής έντασης. Επιπλέον, η ηλικία είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει, καθώς το σώμα γίνεται πιο ευάλωτο σε τραυματισμούς και μυοσκελετικές παθήσεις με την πάροδο του χρόνου.
Τα πρώτα σημάδια τενοντίτιδας του ώμου μπορεί να παρατηρηθούν σε άτομα ηλικίας 25-35 ετών, ενώ τα άτομα άνω των 40 ετών θεωρούνται ότι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Άλλοι παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν τενοντίτιδα του υπερακανθίου περιλαμβάνουν κακή στάση του σώματος, ύπνο στον ώμο, δομικά προβλήματα, σωματικό τραύμα και ορισμένες ιατρικές καταστάσεις όπως η αρθρίτιδα, ο υπερθυρεοειδισμός, ο υποθυρεοειδισμός και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

YouTube video

Πώς γίνεται η διάγνωση για τενοντίτιδα στον ώμο;

Για τη διάγνωση της τενοντίτιδας του ώμου μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυασμός ακτινογραφίας, υπερηχογραφήματος ώμου και μαγνητικής τομογραφίας, ανάλογα με το ιατρικό ιστορικό του ασθενούς. Τα συμπτώματα αυτής της πάθησης περιλαμβάνουν οξύ πόνο που είναι ιδιαίτερα έντονος τη νύχτα, μαζί με ευαισθησία γύρω από τον ώμο, δυσκαμψία και πρήξιμο στον τένοντα κοντά στην άρθρωση.

Πώς αντιμετωπίζεται η τενοντίτιδα στον ώμο;

Για την αντιμετώπιση της τενοντίτιδας του ώμου, υπάρχουν δύο διαθέσιμες μέθοδοι θεραπείας: η συντηρητική θεραπεία και η χειρουργική επέμβαση.

Πώς αντιμετωπίζεται η τενοντίτιδα στον ώμο χωρίς χειρουργείο;

Στα αρχικά στάδια της πάθησης, προτείνεται η ανάπαυση, η τροποποίηση των καθημερινών δραστηριοτήτων, η λήψη αντιφλεγμονωδών και αναλγητικών φαρμάκων και η πραγματοποίηση ενέσεων κορτιζόνης ή αιμοπεταλίων με βάση την ηλικία και τυχόν άλλες υπάρχουσες παθήσεις (συντηρητική θεραπεία).

Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα φυσικοθεραπείας περιλαμβάνει τον ασθενή για την ανακούφιση του πόνου αρχικά και αργότερα για τη διατήρηση της κινητικότητας, επιτρέποντάς του να επανέλθει στην καθημερινή του ρουτίνα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μόλις διαγνωστεί η χρόνια τενοντίτιδα, είναι ζωτικής σημασίας να ξεκινήσετε αμέσως φυσιοθεραπεία και άλλες συντηρητικές θεραπείες για την ανακούφιση του πόνου και την αποκατάσταση της κίνησης.

YouTube video

Πότε η τενοντίτιδα στον ώμο χρειάζεται χειρουργείο;

Εάν οι επανειλημμένες συντηρητικές θεραπείες δεν ήταν αποτελεσματικές, η αρθροσκοπική θεραπεία αποτελεί οριστική λύση με ποσοστό επιτυχίας 90-95%, εάν γίνει σωστά. Ο ασθενής βρίσκεται συνήθως υπό πλήρη αναισθησία κατά τη διάρκεια της επέμβασης και ο χρόνος ανάρρωσης είναι σύντομος με επιστροφή στις κανονικές δραστηριότητες εντός 3-5 εβδομάδων. Εάν η χειρουργική επέμβαση και το πρόγραμμα αποκατάστασης ακολουθηθούν σωστά με συμμόρφωση του ασθενούς, οι πιθανότητες υποτροπής είναι μηδενικές.

Πόσο καιρό κάνει να περάσει η τενοντίτιδα;

Το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να υποχωρήσει η τενοντίτιδα μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τη σοβαρότητα του τραυματισμού και τη διαδικασία επούλωσης του ατόμου. Γενικά, η τενοντίτιδα μπορεί να χρειαστούν αρκετές εβδομάδες έως αρκετούς μήνες για να επουλωθεί πλήρως.

Κάθε ασθενής είναι διαφορετικός και εξαρτάται από το είδος της τενοντίτιδας, από τη θεραπεία που θα κάνουμε, και από την εμπειρία του γιατρού.

Αλοιφή για τενοντίτιδα ώμου;

Οι τοπικές αλοιφές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου και στη μείωση της φλεγμονής στην πληγείσα περιοχή, αλλά δεν πρέπει να βασίζονται σε αυτές ως τη μοναδική θεραπεία για τενοντίτιδα. Μερικά παραδείγματα τοπικών αλοιφών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τενοντίτιδα περιλαμβάνουν τζελ με αντιφλεγμονώδη, όπως δικλοφενάκη και κρέμες καψαϊκίνης, που περιέχουν ένα συστατικό που προέρχεται από πιπεριές τσίλι που μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι πριν χρησιμοποιήσετε τοπικές αλοιφές ή άλλες θεραπείες για τενοντίτιδα θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Τενοντίτιδα ώμου ασκήσεις;

Καταρχήν πρέπει να τονίσουμε ότι δεν πρέπει να κάνετε ασκήσεις μόνοι σας χωρίς να σας τις έχει δείξει κάποιος έμπειρος ιατρός ή φυσικοθεραπευτής γιατί μπορεί να κάνετε ζημιά στον ώμο σας.

Επίσης οι ασκήσεις που διαβάζετε στο ίντερνετ ή βλέπετε σε βιντεάκια, δεν πρέπει να γίνονται από εσάς χωρίς επίβλεψη, ιδιαίτερα στα αρχικά στάδια:

Στάδιο 1: Προφύλαξη του ώμου

Στην αρχή ο γιατρός σας μπορεί να συστήσει προφύλαξη δηλαδή να ακινητοποιήσετε τον ώμο σας με μια ανάρτηση και να αποφεύγετε συγκεκριμένες κινήσεις.

Στάδιο 2: Αποκατάσταση των κινήσεων

Κατόπιν μπορεί να σας συστήσει να κάνετε συγκεκριμένες κινήσεις ώστε να αποκατασταθεί το εύρος κίνησης σας. Παραδείγματα κινήσεων μπορεί να είναι η απαγωγή η έσω και έξω στροφή καθώς και η κάμψη μπροστά και η κάμψη προς τα πίσω.

Στάδιο 3: Ενδυνάμωση του ώμου

Αφού αποκατασταθεί η κίνηση τότε χρειάζονται ασκήσεις ενδυνάμωσης: Οι ελαστικοί ιμάντες ή αλλιώς λάστιχα είναι συνήθως η μέθοδος εκλογής για την ενδυνάμωση του ώμου.

Πως να περάσει η τενοντίτιδα;

Δεν υπάρχει μόνο μία μέθοδος για να περάσει η τενοντίτιδα. Καταρχήν χρειάζεται ένας έμπειρος Ο ορθοπεδικός χειρουργός εξειδικευμένος στον ώμο για να βρει πρώτα τη διάγνωση και όχι κατευθείαν κάποια θεραπεία από εσάς χωρίς να γνωρίζετε τι έχετε συμπεριλαμβανομένης και της φυσικοθεραπείας. Αφού γίνει η σωστή διάγνωση και γνωρίζουμε τι αντιμετωπίζουμε τότε υπάρχουν πολλά μέσα για να επιτύχουμε το σκοπό μας όπως αναφέραμε παραπάνω.

Κάνει το Μαγνήσιο για τενοντίτιδα;

Δεν γνωρίζουμε αν το μαγνήσιο στη θεραπεία της τενοντίτιδας είναι μύθος η αλήθεια. Το μαγνήσιο είναι ένα απαραίτητο μέταλλο που παίζει ρόλο στη λειτουργία των μυών και των νεύρων, καθώς και στην υγεία των οστών. Ορισμένες μελέτες έχουν προτείνει ότι η λήψη συμπληρωμάτων μαγνησίου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και του πόνου που σχετίζεται με την τενοντίτιδα. Ωστόσο, τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα και απαιτείται περισσότερη έρευνα για τον προσδιορισμό της βέλτιστης δοσολογίας και διάρκειας συμπληρωμάτων μαγνησίου για τενοντίτιδα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα συμπληρώματα μαγνησίου δεν υποκαθιστούν τις υπόλοιπες ιατρικές θεραπείες και δεν πρέπει να θεωρούνται πανάκεια.

Χάπι για τενοντίτιδα;

Πολλά χάπια μπορεί να βοηθήσουν για την τενοντίτιδα όπως ιδίως τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα καθώς και κάποιες φορές η κορτιζόνη από το στόμα. Το χάπι για την τενοντίτιδα πρέπει να συνταγογραφείται από γιατρό καθώς υπάρχουν πάρα πολλά σκευάσματα τα οποία όμως δεν κάνουν για όλους τους ασθενείς. Δεν πρέπει να παίρνουμε χάπι για την τενοντίτιδα από μόνοι μας αλλά μόνοι μας αλλά μόνο μετά από την καθοδήγηση ενός έμπειρου γιατρού, καθώς ακόμα και το πιο αθώο χάπι μπορεί να μας δημιουργήσει πρόβλημα.

Αντιφλεγμονώδη φάρμακα για τενοντίτιδα, κάνουν;

Δεν είναι πάντα ασφαλές να πάρουμε αντιφλεγμονώδη φάρμακα για την τενοντίτιδα. Κλασικό παράδειγμα αποτελεί: Ένας ασθενής που έχει έλκος στο στομάχι δεν πρέπει να πάρει αντιφλεγμονώδες φάρμακο το οποίο ενδείκνυται για την τενοντίτιδα χωρίς γαστροπροστασία, ή ακόμη μπορεί να Χρειαστούν άλλες μορφές θεραπείας.

Τενοντίτιδα ώμου κρύο η ζεστό;

Τόσο το θερμό όσο και το κρύο μπορεί να είναι αποτελεσματικό στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της τενοντίτιδας του ώμου. Ποια είναι η καλύτερη θεραπεία εξαρτάται από το άτομο και τα συγκεκριμένα συμπτώματα. γενικά η κρύα θεραπεία όπως η εφαρμογή παγοκύστεων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και έτσι μπορεί να προσφέρει προσωρινή ανακούφιση. Συνήθως αυτό βοηθάει στην οξεία φάση της τενοντίτιδας, όταν η φλεγμονή είναι ο κύριος παράγοντας. Η θεραπεία με ζεστό παραδείγματος χάρη η εφαρμογή ζεστής κομπρέσας μπορεί να αποδειχθεί περισσότερο χρήσιμη στη χρόνια φάση της τενοντίτιδας.

You might be interested in …

Eπικοινωνήστε με τον γιατρό

Κλείστε το επόμενο ραντεβού σας

Κλείστε ραντεβού